Apie Krišnos kultą: sveiki atvykę į savo naująjį gyvenimą!
Šį straipsnį parašė Willemas Vandenbergas (ex-Varnadi das), kuris prie ISKCON (Tarptautinės Krišnos sąmonės bendrijos) prisijungė 1990 m. Amsterdame. Jis dirbo Švedijoje, vienoje didžiausių pasaulyje Indijos (vedinių) filosofinių ir religinių knygų leidykloje „Bhaktivedanta Book Trust“, vertėju ir redaktoriumi bei vadovavo vienam iš jos padalinių. 2010 m. oficialiai pasitraukęs iš ISKCON, Willemas tęsė savo karjerą, aukštojoje mokykloje studijuodamas programavimą. Dabar jis gyvena Teksase ir mėgaujasi gyvenimu skaitydamas, rašydamas ir keliaudamas po pasaulį. Paskelbta su autoriaus sutikimu. Originalo kalba – anglų [academia.edu].
Buvęs ISKCON narys (krišnaitas) paaiškina, koks yra šis kultas iš viešai neatskleistos perspektyvos, kadangi retai dalijamasi tokia patirtimi. Šiame straipsnyje išdėstomi pagrindiniai būsimų kulto naujokų lūkesčiai ir įsitraukimo procesas, o taip pat atskleidžiamas viso to absurdas.
Straipsnio autoriaus ilgametis dalyvavimas kulto bendrijoje, gilinantis į kanoninius raštus, artimas bendravimas su kai kuriais iškiliausiais kulto lyderiais, atvėrė unikalų supratimą apie tai, kas slypi po gražiu gaubtu.
Glaustai apie Harė Krišna kultą
Kai jūs pirmą kartą susitiksite su Harė Krišna judėjimo pasekėjais, jie neabejotinai pirmiausia pasakys, jog šis pasaulis yra pilnas kančių ir mums, kaip dvasinėms būtybėms, iš tiesų čia neskirta būti. Vietoje to, mes turėtume atkurti savo prarastą santykį su dievu ir sugrįžti į dvasinį pasaulį, iš kurio ir atėjome. Juk tai yra gyvenimo tikslas! Kaip žinia, jau iš pirmo įspūdžio akivaizdu, kad tai niekuo nesiskiria nuo to, ką jums aiškintų kitos religijos. Tačiau po šia apgaulinga išore slypi daugybė įsitikinimų, kurie vienas už kitą yra vis daugiau neįtikinamesni. Štai pateikiami keli pagrindinių įsitikinimų pavyzdžiai, kuriuos turėtumėte priimti kaip už gryną pinigą, jei nuspręstumėte tapti šio kulto dalimi.
Realybė prilygsta kalėjimui
Pasaulis, kokį pažįstate, tėra pataisos darbų kolonija sieloms, kurios vietoje Dievo, nukreipė dėmesį į save. [1] Nebūtinos jokios užtvaros – potraukis seksui yra viskas, ko reikia, kad jus čia išlaikytų. [2] Tam, kad geriau suprastumėte, kaip tai veikia, jums taip pat reikės priimti faktą, kad moterys iš prigimties yra psichiškai bei intelektualiai menkesnės už vyrus – jos visuomet privalo pasiduoti vyrų kontrolei ir viršenybei. [3]
Jūsų egzistencija yra valdoma aukštesniųjų būtybių
Visata yra labai maža (mažesnė nei Saturno orbita). [4] Jos centre, ant kosminio dydžio gėlės žiedo purkos, kuri auga iš ežero vandens, dar didesnio kosminio dydžio asmens bamboje, sėdi keturgalvis vyras. Čia nėra jokių alegorijų – šis keturgalvis vyras, vardu Brahma, turi būti priimtas kaip realus asmuo, antrinis visatos kūrėjas, kuris dainuodamas, per savo paties išraiškas, kaip visos materijos šaltinį, pripildė ją planetomis, žvaigždėmis bei visu kitu. [5]
Visata yra apgyvendinta dievobaimingais pusdieviais, kurie valdo lietų, vėją, ugnį, vandenynus ir t.t., bei ne itin nusisekusiais jų šeimos nariais – demonais, kurių vaidai ir gyvenimai paveikia visą kūriniją. [6] Tiesa, yra dievas panašus į Dzeusą, kuris su savo „griaustinio“ ginklu sukelia lietų ir žaibus. Čia taip pat įtraukti ir kiti galingi, nepriklausomi žyniai, kurie gali rinktis vieną ar kitą pusę. Ankstesniais laikais būdavo taip, kad šios būtybės poruodavosi labai netradiciniais būdais, todėl įvykdavo nekalti gimimai, gimimai iš molinių puodynių, išplakant iš mirusio kūno, ir kitaip neįtikėtinai atsirasdavo gyvybė. [7]
Mes esame „Žemės“ pakraštyje
Žemė, kurią jūs matote, tėra Saturno orbitos dydžio, tik išsitęsusio, plokščio disko formos mažas kraštelis. Šis diskas, įtraukiant ir visus kitus dalykus, sudarytas iš atskirų vandenynų – alkoholinių gėrimų, pieno, cukranendrių sulčių, jogurto vandenyno, kurie visi yra daug kartų didesni nei pati planeta. [8] Kai kuriose vietose yra šimtus mylių aukštį siekiančių medžių, net su tokiais vaisiais, kurie nukritę sukuria sulčių upes. [9] Dera priminti, kad tai – ne alegorijos. Saulė yra arčiau išsitęsusiojo Žemės disko nei Mėnulis, tad tai vienintelis šviesos šaltinis visame kosmose. [10] Šio disko viršuje ir apačioje atitinkamai įsikūrusios pusdievių ir demonų karalystės, įskaitant pragarą, sudarytą iš 28 planetų. Sunku patikėti, kad šiose planetose nusidėjėliai net už mažiausius nusižengimus yra kankinami milijonus metų. [11] Iš tiesų, visa tai, kartu su centrinio kalno įvaizdžiu, atspindi senovės graikų, persų bei šiaurės tautų civilizacijų pasaulėvoką.
Istorija buvo perrašyta
Istorija, kokia yra pateikta šių laikų mokslo, yra visiškas melas. Tikroji istorija randama tik Harė Krišna kulto pateiktuose senuosiuose Indijos šventraščiuose, kurie pakankamai aiškiai nurodo, jog žmonija kilo iš Saulės ir Mėnulio gyventojų. [12] Prieš milijonus metų gyvavo žymiai pranašesnė globali civilizacija, pasiekusi aukštumas su tokiais išradimais, kaip kosminiai laivai bei atominiai ginklai. Kuo ankstesnis laikotarpis, tuo labiau žmonių ūgis eksponentiškai didėja (iki 6000 pėdų aukščio), o jų amžius siekia net 100 000 metų. Tais laikais atmintis buvo tobula, taigi nebuvo jokio reikalo ką nors užrašyti. Dar prieš 5000 metų ši „Vedų civilizacija“ sėkmingai klestėjo – tuo laikotariu Žemėje gyveno mažiausiai milijardas žmonių ir ją tebevaldė vienas imperatorius. [13] Tai tėra tik ledkalnio viršūnė. Žiūrint į bendrą vaizdą, net rašytojo fantasto, scientologų sektos įkūrėjo Rono Hubbard‘o išgalvotas mokslinės fantastikos pasakojimas, pritaikytas Scientologijos kultui, atrodo pakankamai mėgėjiškai.
Kol dangus stebi
Nuodėmė savo įasmenintoje formoje „įsikūnija“ į grūdus bei pupas vienuoliktąją dieną po kiekvienos jaunaties ir pilnaties, o tai reiškia, jog privaloma užsiimti badavimu. [14] Dar daugiau – virėjo mintys subtiliai paveikia ruošiamą maistą, o tas poveikis persiduoda valgančiajam. [15] Saulės ir Mėnulio užtemimai įvyksta, kai bekūnė demono galva praryja Saulę ar Mėnulį. Dėl kažkokios priežasties, šie įvykiai skleidžia pragaištingą poveikį, kuris sukelia nelaimes Žemėje. Žmonės gali apsisaugoti tiktai likdami namuose arba maudydamiesi šventoje upėje. [16] Astrologija yra „Vedinis“ mokslas, kurį krišnaitai priima labai rimtai. [17] Nereikia nė minėti, jog toks aukštas patiklumo lygis, kuomet rimtai priimami tokie prietarai, yra geras rodiklis, apimantis daugybę kitų netradicinių pasaulėžiūrų, kuriomis lengvai patikima.
Jūs niekada nesate vieni
Kanibalai demonai, vaiduokliai, raganos, magiškos galios, prakeiksmai, kalbantys gyvūnai, formas keičiančios būtybės, skraidantys kalnai, ereliai, gebantys skraidyti tarp planetų, kitos mitinės esybės ir gebėjimai iš tiesų egzistuoja. Praeityje žmonės buvo pažangesni, todėl galėjo juos matyti ir su jais bendrauti. [18] Be to, manoma, jog realiai egzistuoja milijonai pusdievių, kurie valdo kiekvieno mažiausio egzistencijos aspekto veikimą – pavyzdžiui, Mitra, pusdievis, kuris yra atsakingas už jūsų išangės sritį.
Įsikalbėk sau išsivadavimą
Jūs galite išsivaduoti iš šio vargano materialaus kalėjimo-pasaulio, kartodami tam tikrą garsų eilutę, vadinamą mantra, šimtus tūkstančius kartų, vėl ir vėl, iki gyvenimo galo. Ši veikla taip pat padės jums geriau perprasti realybę, juolab, pasitelkiant senuosius šventraščius, paklūstant ir garbinant kulto vadovybę bei geriant karštą pieną prieš miegą (aktyvuojant „subtilųjį smegenų audinį“, reikalingą dvasingumui suvokti). Ir žinoma, Harė Krišna kultas tikrai yra vienintelė religinė organizacija, per kurią to galima pasiekti. Tiesą sakant, tai yra vienintelė tikra religija. Visos kitos religijos yra netikros. [19]
Jei dėl kažkokių priežasčių manote, jog aukščiau pateiktos idėjos skamba puikiai, ir kad tai galėtų atverti daug pilnesnį požiūrį į realybę, jūsų kitas žingsnis tikriausiai būtų rimtas įsitraukimas į krišnaitų gretas. Jei tai padarysite, turėkite omenyje, jog iš jūsų mažų mažiausiai bus tikimasi tapti bent jau vegetarais. To priežastys mažai kuo siejasi su etika, bet vis tiek su tuo būsite supažindinami, nes tai populiaru. Iš esmės, krišnaitai yra vegetarai, kadangi to reikalaujama pagal tikėjimo aiškinimus. [20] Iš tiesų jiems etika nė kiek nerūpi ir jie negali pakęsti veganizmo, kuris, galų gale, kritikuoja fantazijų pasaulį su pieną maukiančiu, sviestą vagiančiu, jogurtą svaidančiu mėlynuoju dievu piemenuku, į kurį šis tikėjimas ir remiasi.
Laikui bėgant, pajusite vis daugiau ir daugiau subtilaus spaudimo papildomai įgyti „gerųjų savybių“ kaip antai:
- Riboti bendravimą su visais, išskyrus bendraminčius. Kalbama apie bendravimą tik su Harė Krišna judėjimo nariais. Tai taip pat reiškia, jog turite atsiriboti nuo žmonių, kurie negyvena krišnaitų pasaulyje, arba kurie to pilnai nepriima – net jei tai yra jūsų artimi draugai, tikra šeima ar giminės. [21]. Dažniausiai jums bus tiesiogiai arba pasitelkiant istorijas ir pavyzdžius, pasakyta, kokie žalingi yra „bendravimo su karmiais“ padariniai. Karmis – tai jų žargonas, apibūdinantis pasauliečius, kurie užsiima kasdiene veikla. Vis dėlto, kai kalbama apie atsiribojimą nuo tėvų, kelios sunkios bylos, prievartos prieš vaikus atvejai ir blogi atsiliepimai spaudoje privertė kultą būti šiek tiek atsargesniam. Paskutiniu metu pastebėsite, jog iš pradžių skubama paminėti, kad tėvus privaloma gerbti ir nedera jų palikti, o geriausias būdas bendrauti su jais – tai atversti į tikėjimą, lavinant savo paties „gerąsias savybes“. [22]
- Riboti domėjimąsi viskuo, išskyrus tuo, kas susiję su Krišna. Tai taip pat reiškia atsiskyrimą nuo „karmių pasaulio“ apskritai. Jūs negalite užsiimti daugiau niekuo, kas nėra vienu ar kitu atveju susiję su Krišna – daugiau jokio skaitymo ar filmų žiūrėjimo dėl pramogos, jokių poilsinių išvykų, jokių vizitų į restoranus ir taip toliau. Galimas dalykas, jog turėsite atsisveikinti su dauguma savo senų hobių ir muzika, kurios klausydavote, taip pat su bet kokiu naminiu augintiniu. [23] Kuo daugiau jūs ir toliau užsiimsite kuriomis nors iš šių veiklų, tuo labiau būsite laikomi „puolusiais“, „silpnais“ ar „neapsisprendėliais“ (kulto kultūros pakraštyje). Abu įvardyti aspektai sukurs atskirtį – tai leidžia indoktrinacijai daug lengviau daryti savo darbą.
- Priimti „tarnystės nuotaiką“ ir ugdyti „pakantumą“ bei „nuolankumą“ [24]. Tai teoriškai gali skambėti kaip puikios savybės, tačiau „nuolankus“ pasekėjas su „tarnystės nuotaika“ yra tas, kuris yra pasiruošęs paklusti nurodymams: mažiau tikėtina, jog toks žmogus kels klausimus ar abejos autoritetais. Taip pat mažesnė tikimybė, kad „pakantus“ pasekėjas atvirai kalbės apie asmeniškai ar instituciškai patirtą smurtą.
- Neleisti sau turėti pilno ir sveiko 8 valandų trukmės miego [25]. Greičiausiai jums pasakys, jog miegas prilygsta neišmanymui – tik „didūs atsidavėliai“ arba visai nemiegodavo, arba sudėdavo bluostą tik kelioms valandoms per dieną.
- Valandų valandas murmėti mantras ir užsiimti kitais pasikartojančiais ritualais [26]. Tai pratins jus būti vis lengviau paveikiamiems manipuliacijų ir paruoštiems išnaudojimui.
Dabar gali kilti klausimas, ar visi Krišnos pasekėjai tai daro sąmoningai, o gal visos šios veiklos yra sąmoningai nedoros? Aš taip nemanau. Kiekvienas, įsitraukęs į krišnaitų Pasaulį, buvo daugiau ar mažiau priklausomas nuo šių aplinkybių ir patirčių. Jie yra dalis didesnės varomosios jėgos, kuria pasižymi dauguma kultų. Kultas išauga iš pačios, doktrinos vadovaujamos, visuomenės struktūros, kuri jį pagimdė. Harė Krišna kulto struktūros šaknis yra charizmatiškasis įkūrėjas Bhaktivedanta Svamis.
Bhaktivedanta Svamis turėjo aiškias vizijas apie ateities valstybę, kurioje gyventumėte jūs ir jūsų vaikai – valstybė, valdoma dvasinio diktatoriaus pagal jo įsivaizduojamą utopiją, išgautą iš Indijos literatūros mitų ir legendų. [27] Štai kai kurie šios utopijos aspektai:
- Laisvės suvaržymas. Laisvės, kurios suprantamos kaip nuodėmingos, nors iš tiesų kylančios iš vientisos žmogaus prigimties, bus „kategoriškai sustabdytos“. Tai dalinai susiję su kulto reguliuojančiais principais, į draudžiamąjį sąrašą įtraukiant lošimą bei spekuliacines verslo įmones, rūkymą ir alkoholio vartojimą, kitus intoksikacijos būdus (arbatą, kavą, kramtomą tabaką ir t.t.), prostituciją, nesantuokinį seksą, neištikimybę. Nepaisoma fakto, jog visa tai egzistavo dar senovės Indijos laikais, o pasmerkimo buvo susilaukiama tik tais atvejais, kai tuo užsiimdavo brahmanų kastos atstovai. Taip pat vertėtų paminėti, jog daugybė inicijuotų pasekėjų laikomi „puolusiais“, „silpnais“ ar „ribiniais“, kai kalbama apie šiuos dalykus (labiausiai apie seksą ir intoksikaciją). Net pats Bhaktivedanta Svamis reguliariai naudojo tabako miltelius. [28]
- Privalomos askezės. Dvi „ekadašio“ badavimo dienos per mėnesį, kurių laikosi Harė Krišnos judėjimo nariai, bus privalomos, tikriausiai dar įskaitant ir papildomas kūno bei proto askezes.
- Neteisėtos nepilnamečių santuokos. Santuokinis amžius mergaitėms – taip, mergaitėms, ne moterims – bus nuo 10 metų ir vyresnėms. Kaip Bhaktivedanta Svamis yra pasakęs: „po pirmųjų menstruacijų vyras yra pasirengęs“. O berniukų santuokinis amžius prasidės nuo 16 metų ir daugiau – būnant mažiausiai 5 metais vyresniems už mergaites. Suplanuota santuoka bus privaloma, o vyrai galės turėti tiek žmonų, kiek tik jie panorės. Be to, abiems lytims bus leidžiama mokytis kartu tik joms susituokus, tačiau negalės būti nė jokios minties apie skyrybas.
- Priverstinė finansinė labdara. Viliamasi, jog skirsite iki 50% savo pajamų tam, kad būtų stiprinama ši diktatoriška utopija.
- Priverstinis dvasinis įsitraukimas. Taip pat bus tikimasi, kad dirbsite dievo labui, studijuosite šventraščius, deklamuosite mantras asmeniškai ir viešai, tarnausite „pažengusiais“ laikomiems dvasininkams ir gyvensite ten, kur garbinamas dievas. Žinoma, visa tai apsiriboja krišnaitų dogmomis. Nebus nei religijos, nei žodžio laisvės.
- Priverstinis vegetarizmas. Valgyti mėsą bus leidžiama tik laikantis aukojimo apeigų deivei Kali ir taip, beje, tapsite atstumtuoju kulto pasekėjų akyse.
- Priverstinė švietimo stoka. Išsilavinimas, apimantis paprastą skaitymą, rašymą ir matematiką, bus suteikiamas mokantis tik iš kulto įkūrėjo knygų. Nustos egzistavęs valstybinis ir aukštasis mokslas. Moterims išvis nereikės jokio papildomo išsilavinimo, išskyrus mokymąsi iš kitų moterų, kaip gaminti, tvarkytis ir perdirbti pieno produktus. [29] Kaip matote, yra daugybė dalykų, kuriuos turėtumėte daryti, ir idėjų, kurias turėtumėte priimti be abejonių, tam, kad taikant visus šiuos įprastus būdus, būtumėte kuo greičiau įtraukti į izoliuotą kulto aplinką. Todėl neturėtų stebinti tai, kad jie nenori, kad darytumėte bet ką, kas galėtų jus paskatinti išeiti iš tos aplinkos, pavyzdžiui:
- Mokytis kulto arba apskritai senovės Indijos istorijos tik iš tų literatūros šaltinių, kuriuos sukūrė šis judėjimas. Yra didžiulis skirtumas tarp tokio supratimo apie Indiją ir platųjį pasaulį, kurį pateikia Harė Krišna judėjimas, ir tarp to, kurį pateikia moksliškesnis požiūris į istoriją. Turėtumėte žinoti, kad krišnaitų kulto pateiktas paveikslas yra beveik išimtinai kilęs iš mitologijos, aptiktos keliuose senuosiuose šventraščiuose, nors mokslo istorija daugiausia grindžiama per pastaruosius 30 metų atliktais archeologiniais ir istoriniais tyrimais, įskaitant genetinius. Realiame paveiksle matome, kad istorinės, šventraštyje aprašytos aplinkybės iš tikrųjų siejasi su palyginti nesena istorija ir yra persipynusios su kitomis kultūromis, palaikiusiomis tarpusavio ryšį senovės Indijos imperijų laikais: graikų (javanai), turkų (hunai), persų (kambojai), kinų (činai), skitų (sakai) ir kt. Kalbant apie dar tolimesnę praeitį, vaizdas rodosi dar labiau miglotas – šventraščiai darosi panašūs į pasakas. O štai archeologija ir genetika gali aiškiai parodyti, kaip įvairi kultūrinė įtaka pasklido po Indijos subkontinentą iš šiaurės vakarų į šiaurės rytus, o vėliau į pietus. [30] Harė Krišna judėjimo istorija taip pat labai priklauso nuo sufabrikuotų šventraščių, mokytojų sekų ir daugelio jų žymių protėvių hagiografijų. [31] Jei pasidomėtumėte šiais klausimais, neliktų jokios kitos natūralios išvados, kaip tik palikti kultą, nes tikroji jo istorija yra nesąžiningų melagysčių, sąmokslo ir politinių manevrų netvarka, vargu ar primenančią tvarkingą ir dieviškai nulemtą pasakojimą, kurį kultas priima kaip visišką tiesą.
- Skaityti literatūrinę medžiagą arba kalbėtis su kitų hinduizmo atšakų pasekėjais. Užsiimdami tuo, jūs sužinosite, kad dogmos, kuriomis remiasi Harė Krišnos judėjimas, apima tik vieną siaurą, iš daugelio religinių sistemų, sudarančių hinduizmą, pogrupį.
- Skaityti literatūrinę medžiagą arba kalbėtis su konkuruojančių grupių žmonėmis. Tai kelia panašią problemą kaip ir ankstesnysis punktas, tačiau dar didesnę, kadangi kiekviena konkuruojanti grupė turi savo pačios siaurą tradicijos versiją. Žvelgiant iš elitiškos, „vienintelių-pasaulio-gelbėtojų“ perspektyvos, prarasti žmogų, perėjusį į konkurentų pusę, yra didelė netektis. Jums tai tereikštų tik ėjimą iš keptuvės į ugnį. (vert. past. – nuo vilko ant meškos)
- Leisti laiką su žmonėmis, kurie nėra krišnaitai, nebent tai būtų daroma vardan jų atvertimo į krišnaitų tikėjimą. Karmiai, tai yra žmonės, kurie nėra „bhaktai“, laikomi itin pavojingais, jeigu su jais, ypatingai nauji atsivertusieji, elgiasi neatsargiai. Jie turi galią ištraukti jus iš kulto „teršdami“ jūsų protą „kasdieniškais“ dalykais ir „sugadindami“ jūsų intelektą. [32]
Taigi, iš tikrųjų reikia priešintis arba tiesiog atsisakyti visko, kas yra nepalanku jūsų kultui ar tokiam dvasiniam keliui, koks jis yra suvokiamas. Atsisakymas dažniausiai reiškia skirtingus dalykus, atsižvelgiant į situaciją, kuomet jūs įsitraukiate į kultą. Jei esate vienišas, galima daryti prielaidą, kad persikelsite į šventyklą ar pamokslavimo centrą ir tapsite celibato besilaikančiu studentu. Tai reikalauja atsižadėjimo, nes studentams nepridera turėti nuosavo turto. Todėl tikimasi, kad jūs atsisakysite daugumos ar net viso savo materialiojo turto. Jei tai gana nenaudingi dalykai, „atsisakyti“ reiškia išmesti. Jei tai pinigai ar dar kas nors vertingo, „atsisakyti“ reiškia viską atiduoti šventyklos ar pamokslavimo centro valdžiai, kuri jūsų nuosavybę paskirs ten, kur atrodys paranku. Daugiau niekada savo turto nebematysite ir greičiausiai taip pat niekada ir nesužinosite, kur jis buvo panaudotas.
Jei būsite vedęs, gali būti, kad arba gyvensite kulto nuosavybėje (garantuojant, kad su jumis bus elgiamasi tik kaip su nesusituokusiais pasekėjais), arba gyvensite „išorėje“. Tai reiškia, iš jūsų tikėsis prisidėti (atiduoti) tiek, kiek galite. O iš tikrųjų už to slypi tas pats nemokamas darbas ir labdara pinigais, transporto priemonėmis, baldais, paslaugomis ir pan., kuriuos „atiduoda“ vieniši pasekėjai, tik iš pažiūros savanoriškiau.
Yra tik viena kategorija, su kuria elgiamasi gana skirtingai: įžymybės. Jei esate turtingas, garsus ir (arba) galingas, vis tiek viliamasi, kad jūs „atiduosite“ tokiu pat būdu, kaip ir kiti, tačiau dėmesys bus sutelkiamas į jūsų pinigus ir galimas privilegijas, kurias galite suteikti. Į jus žiūrės be galo tolerantiškai, saldžiai ir maloniai kalbės, kol bus parengti ilgalaikiai jūsų išnaudojimo planai.
Akimirkai įsivaizduokime, kad vis tiek manote, jog visa tai yra nuostabi idėja ir labai viliatės pakilti į Harė Krišnos kulto dangų, amžiams tarnauti mėlynajam piemenukui, kai jis mėnesienos šviesoje mylėsis su mažomis mergaitėmis. Dabar turite užduoti sau milijono dolerių vertės klausimą:
Kaip visa tai pavyko tiems, kurie buvo prieš mane?
Na, kalbant apie pažadėtąjį didingą tikslą, tai nelabai gerai. Visiškai negerai, tiesą sakant. Itin atšiauri realybė yra tokia, kad jauni, vieniši atsivertę žmonės praleidžia savo laiką kaip nemokama darbo jėga, jiems dažnai reikia pakeisti miestą, valstiją ar šalį, kol galiausiai „perdega“ – arba susituokia, arba palieka kultą (arba kartu). Išimtiniais atvejais pakylama iki valdžios struktūrų, kur mėgaujamasi su tuo susijusiomis privilegijomis, bei dažnai elgiamasi taip pat, kaip žmonės, kurie juos išnaudojo. Susituokusios poros, net augindamos vaikus, kulte išlieka ilgus dešimtmečius, dažniausiai kulto „paribyje“ ar netoli jo.
Bet galų gale, išskyrus labai abejotinus ir nepatikrinamus pasakojimus, nėra visiškai jokio įrodymo, kad kas nors kulte kada nors pasiekė pažadėtuosius tikslus. Jei dešimtys tūkstančių paprastų šios organizacijos pasekėjų, kurie iš jos pasitraukė po ištisų dešimtmečių, galėtų jums pasipasakoti, beveik vienbalsiai atsakytų maždaug šitaip:
Galite Harė Krišnos kultui paskirti dešimtmečius, parduoti dešimtis tūkstančių knygų, išversti tūkstančius puslapių, praleisti savo gyvenimo dešimtmečius pamokslaudami gatvėse per lietų, sniegą ir vėją, dirbti statybose, išvarginti save virtuvėse ar prie altorių, uždirbti kultui šimtus tūkstančių dolerių, realiai išdeklamuoti milijonus mantrų, sugiedoti dešimtis tūkstančių sakralinių giesmių, atiduoti visus savo pinigus, kraują, prakaitą, ašaras ir galų gale… niekam nerūpi. Nebent jums būtų pavykę pakilti iki „Svamių ešelono“ ar pasiekti kitą aukštesnį korupcijos bei veidmainystės lygį, tačiau visais kitais atvejais išeisite daugiau praradę, nei su tuo, kuo atėjote. Dažniausiai išeisite su visiškai niekuo.
Ir per visą tą laiką jūs būsite sukalbėję tūkstančius neatsakytų maldų, dažniausiai gyvendami skurde ir be tinkamos sveikatos priežiūros. Būsite paskyrę tūkstančius gėlių statuloms, o jūsų pensijų ir taupomosios sąskaitos taip ir bus likusios tuščios. Jūs būsite aklai nusilenkę kiekvienam žmogui, pasipuošusiam elgetos drabužiu ir titulu, primurmėję jam pagiriamųjų žodžių, kurie nereiškė nieko kita, kaip tik tuščią žavėjimąsi naujais imperatoriaus drabužiais. Būsite atitarnavę išnaudojimo ir korupcijos sistemai. Ir būsite jai pasitarnavę gerai.
Tiesa ta, kad jūs buvote apkvailintas, ir lygiai taip pat tiesa, kad jūs patys užkibote.
Būsite praradę keletą geriausių gyvenimo metų, per kuriuos galėjote įgyti mokslinį laipsnį ir susikurti karjerą, sutikti savo gyvenimo meilę, užauginti keletą vaikų, tikrai pažinti šeimos narius, kurie jau mirę, mėgautis gamta, geru maistu, gera muzika, geru seksu, keliauti po gražias vietas, plėsti savo draugų ir pažįstamų ratą, rūpintis savo sveikata… ir sąrašas tęsiasi. Tie, kurie ištrūksta, laiko save nepaprastai sėkmingais, ir jie yra dėkingi už tiek laiko, kiek liko.
Aš tai žinau, nes aš ten buvau.
Nebūkite toks kaip aš. Nepasimaukite ant masalo. Niekada aklai nepriimkite to, kas jums yra sakoma.
Semper questio! (vert. past. – visada tyrinėkite)
– Viljamas (Willem)
Išnašos:
[1] Easy Journey to Other Planets, Chapter 2: “Similarly, the conditioned souls within this material world are only a fraction of all the living entities in the creation of God, and because they have disobeyed God—because they did not abide by the order of Krishna—they have been put into this material world.”
SB 2.3.17, Los Angeles, July 12, 1969: “Just like everything belongs to government, either in the prison house or outside the prison house, similarly, this material world is just like prison house, conditioned life.”
Room Conversation, Columbus, May 10, 1969: “Material consciousness means forgetting God. When one forgets God, that is material consciousness.”
Conversation with Mr. Wadell, London, July 10, 1973: “Similarly, any living entity, any living entity who is originally part and parcel of God, God is all-good, therefore the part and parcel of God is also all-good. But as soon as comes to the material world, he [break] As exactly like the same, that as soon as one is put into the prison wall, within, he is a criminal. Now he has to undergo the criminal laws. Similarly, because we have come to this material world, we have to undergo the material tribulations. We cannot avoid.”
BG 4.19, New York, August 5, 1966: “Actually, we are not independent. If I think I am independent of Krishna, then I am dependent on the influence of material nature.”
BG 3.27, Melbourne, June 27, 1974: “So we have got almighty father, and leaving His place, I have come to this material world to enjoy independently. That is criminality. And we are suffering.”
[2] BG 3.39: “Thus, a man’s pure consciousness is covered by his eternal enemy in the form of lust, which is never satisfied and which burns like fire.”
SB 3.30.8, purport: “Family life within the kingdom of illusory energy, maya, is just like a prison for the eternal living entity. In prison a prisoner is shackled by iron chains and iron bars. Similarly, a conditioned soul is shackled by the charming beauty of a woman, by her solitary embraces and talks of so-called love, and by the sweet words of his small children. Thus he forgets his real identity.”
Dialectic Spiritualism, Chapter on Socrates, 1973: “Rajo-guna, the mode of passion, includes kama, lusty desires. When our lusty desires are not fulfilled, we become angry (krodha). All this binds us to the material world.”
[3] Prabhupada in His Own Words – Regression of Women’s Rights, compiled by Willem Vandenberg, 2010
[4] The space within the Puranic universe measures 4 billion miles across. With its seven successive layers – each one exponentially, 10 times, thicker than the last – the total diameter reaches almost 16,000 lightyears, which is still puny compared to the 120,000 lightyear estimated diameter of our Milky Way galaxy, just one of over 100 billion galaxies in the known universe.
[5] SB 3.20.14-53: “From the navel of the Personality of Godhead Garbhodakasayi Visnu sprouted a lotus flower effulgent like a thousand blazing suns. This lotus flower is the reservoir of all conditioned souls, and the first living entity who came out of the lotus flower was the omnipotent Brahma. When that Supreme Personality of Godhead who is lying on the Garbhodaka Ocean entered the heart of Brahma, Brahma brought his intelligence to bear, and with the intelligence invoked he began to create the universe as it was before.”
SB 5.20.29: “On Puskaradvipa there is a great lotus flower with 100,000,000 pure golden petals, as effulgent as the flames of fire. That lotus flower is considered the sitting place of Lord Brahma…”
[6] The asuras are descendants from Kasyapa Muni and his wives Diti and Danu, while the suras are the offspring of his wife Aditi.
[7] SB 1.9.6–7, purport: “It is learned that this ṛsi, while taking bath in the Ganges, happened to meet Ghṛtaci, one of the beautiful society girls of heaven, and thus he discharged semen, which was kept and preserved in an earthen pot and from which Drona was born.”
SB 4.14.43: “After making a decision, the saintly persons and sages churned the thighs of the dead body of King Vena with great force and according to a specific method. As a result of this churning, a dwarf-like person was born from King Vena’s body.”
SB 6.18.6: “Upon seeing Urvasi, the celestial society girl, both Mitra and Varuna discharged semen, which they preserved in an earthen pot. The two sons Agastya and Vasistha later appeared from that pot, and they are therefore the common sons of Mitra and Varuna.”
SB 3.31.20, purport: “It is said that Sukadeva Gosvami, on this consideration, remained for sixteen years within the womb of his mother…”
SB 9.21.35: “When Saradvan met Urvasi, he discharged semen, which fell on a clump of sara grass. From this semen were born two all-auspicious babies, one male and the other female.”
SB 1.10.7, Mayapur, June 22, 1973: “Generally, the son is born from the vagina, but Kunti’s son was born from the ear.”
SB 1.3.21, Los Angeles, September 26, 1972: “Then again, Vyasadeva was born, but nobody could understand. She remained a virgin girl by the blessings of Parasara Muni.”
[8] SB 5.20.2: “As Sumeru Mountain is surrounded by Jambudvipa, Jambudvipa is also surrounded by an ocean of salt water.”
SB 5.20.7: “Plaksadvipa is surrounded by an ocean of sugarcane juice, equal in breadth to the island itself. Similarly, there is then another island—Salmalidvipa—twice as broad as Plaksadvipa and surrounded by an equally broad body of water called Surasagara, the ocean that tastes like liquor.”
SB 5.20.13: “Kusadvipa is surrounded by an ocean of liquid ghee as broad as the island itself.”
SB 5.20.18: “Krauncadvipa is surrounded by an ocean of milk as broad as the island itself.”
SB 5.20.24: “Sakadvipa is surrounded by an ocean of churned yogurt as broad as the island itself.”
SB 5.20.29: “Outside the ocean of yogurt is another island, known as Puskaradvipa … It is surrounded by an ocean of very tasteful …”
Curiously, on several occasions Bhaktivedanta Swami contradicts himself and the Puranic cosmology by stating that the seven islands of bhu-mandala are the seven Earth continents:
SB 3.21.2, purport: “These seven islands are still current, as Asia, Europe, Africa, America, Australia and the North and South Poles.”
SB 4.21.12, purport: “Sapta-dvipa refers to the seven great islands or continents on the surface of the globe: (1) Asia, (2) Europe, (3) Africa, (4) North America, (5) South America, (6) Australia and (7) Oceania.”
[9] SB 5.16.16-19: “On the lower slopes of Mandara Mountain is a mango tree named Devacuta. It is 1,100 yojanas high. Mangoes as big as mountain peaks and as sweet as nectar fall from the top of this tree for the enjoyment of the denizens of heaven. When all those solid fruits fall from such a height, they break, and the sweet, fragrant juice within them flows out and becomes increasingly more fragrant as it mixes with other scents. That juice cascades from the mountain in waterfalls and becomes a river called Aruṇoda, which flows pleasantly through the eastern side of Ilavrta. … Similarly, the fruits of the jambu tree, which are full of pulp and have very small seeds, fall from a great height and break to pieces. Those fruits are the size of elephants, and the juice gliding from them becomes a river named Jambu-nadi. This river falls a distance of 10,000 yojanas, from the summit of Merumandara to the southern side of Ilavrta, and floods the entire land of Ilavrta with juice.”
SB 5.20.8: “On Salmalidvipa there is a salmali tree, from which the island takes its name. That tree is as broad and tall as the plaksa tree—in other words 100 yojanas [800 miles] broad and 1,100 yojanas [8,800 miles] tall.”
[10] SB 3.15.2, purport: “It appears from this verse of Srimad-Bhagavatam that the sun is the source of light for all the planets in the universe. The modern scientific theory which states that there are many suns in each universe is not supported by this verse. It is understood that in each universe there is only one sun, which supplies light to all the planets.”
SB 4.29.42-44, purport: “According to Western theory, all the stars are different suns, but according to Vedic information, there is only one sun within this universe. All the so-called stars are but different planets.”
SB 5.21.11, purport: “The Vedic literature informs us that within this universe there is one sun, which is moving. The Western theory that all the luminaries in the sky are different suns is not confirmed in the Vedic literature.”
Morning Walk, June 2, 1975, Honolulu: “Paramahamsa: Srila Prabhupada, people will be very surprised to find out that the moon is farther away from us than the sun when they read your…, when they read Fifth Canto.”
Morning Walk, November 7, 1975, Bombay: “Prabhupada: Yes, they have got, but we have also got. So it is little difference. Just like we are calculating that the sun is the beginning of the planets, sun, then moon. Therefore we say ‘Sunday, Monday.’ This is very quite reasonable. Tuesday. … Yes. And planet is 1,006,000 miles above, above. And Saturday, Saturn is the last. So now sun is calculated to be 93,000,000’s miles from earth, and if the moon is still further 1,600,000, then it becomes about fifteen hundred thousand miles. No. Fifteen million miles. So how they are going, in four days, fifteen million?”
Morning Walk, June 4, 1976, Los Angeles: “Prabhupada: But this is the arrangement all over the world. Sunday first, Monday second, then Tuesday. So Sun, Moon, Mars, Jupiter, in this way. Last Saturn. This is the arrangement of the planets. So if this is the arrangement of the planets, moonday next to…, moon next to sun, and if you cannot go to the sun, how can you go to the moon?”
[11] SB 5.26.5–37: These verses give an extend description of the various hells and their associated punishments.
[12] SB Cantos 9 and 12 give lengthy genealogies and histories of how this took place.
[13] SB 1.10.3, purport: “Therefore, it was possible for Maharaja Yudhisthira to rule the whole world, including the seas, because the principles were infallible and universally applicable to everyone.”
SB 1.12.24, purport: “He ruled over the world for several thousands of …”
SB 1.15.38, purport: “The total land on the earth bordered by the seas was under the subjugation of the King of Hastinapura.”
SB 3.1.20, purport: “The history of the world cannot give any systematic account for more than three thousand years into the past, but before that the whole world was under the flag and military strength of Maharaja Yudhisthira, who was the emperor of the world.”
SB 3.21.2, purport: “They ruled this earth, which is divided into seven islands. These seven islands are still current, as Asia, Europe, Africa, America, Australia and the North and South Poles.”
SB 4.16.27: “Just as there are many united states in various parts of the world, in olden days the entire world was ruled through many states, but there was a supreme emperor who ruled over all subsidiary states.”
SB 4.21.12, purport: “Prthu Maharaja ruled over the world many thousands of years before the so-called prehistoric age, and it is clearly mentioned here that in those days not only were all the different parts of the world known, but they were ruled by one king.”
BG 1.4–5, London, July 10, 1973: “There was only one flag. The whole planet was being ruled by one king.”
BG 2.11, Edinburgh, July 16, 1972: “At that time, 5,000 years ago, the Kuru dynasty was ruling all over the world.”
BG 2.11, Rotary Club Address, Delhi, March 25, 1976: “… Maharaja Pariksit, he ruled over the whole world. Bharatavarsa means the whole world, and the capital was here, Hastinapura.”
SB 1.10.3, Mayapur, June 18, 1973: “So Maharaja Yudhisthira, when he was firmly convinced of his position, then he took charge, took charge of ruling over the whole world. Not… The whole world. He took charge of ruling over the whole world.”
SB, Melbourne, May 19, 1975: “Formerly, up to five thousand years ago, the whole world was being controlled and ruled over by kings whose capital was Hastinapura, New Delhi. … Madhudvisa: She’s just wondering how it would be possible for one king to rule the whole world? It seems like it is very difficult. Nowadays we have so many leaders and they cannot manage… Prabhupada: Forget that. Why you are thinking that you cannot rule over; therefore others cannot? You are thinking in your term. But there are. That is possible.”
Pandal lecture, Bombay, March 31, 1971: “There was human society before 2,600 years. And what was their religion? We think, from Vedic evidences, the whole world was in Krishna consciousness. There was one God, Krishna; one scripture, Bhagavad-gita; one consciousness, Krishna consciousness; and one work, service of the Lord. From Mahabharata, the great history of India, we can understand that up to Maharaja Pariksit, the whole world was ruled by one flag, this Vedic culture.”
Conversation with David Wynne, July 9, 1973, London: “Five thousand years ago, it was all perfect. The whole world, this planet, was being ruled by one king. And they were all happy. That is in the history.”
In reality, the earliest known contemporary civilizations (Sumerian, Egyptian, Chinese, Toltec, Nordic and alike) nowhere acknowledge the existence of these emperors, let alone their rule. To date no tangible evidence has ever been found anywhere on the globe to support this claim. Research suggests that all cradles of civilization emerge around the same time period of approximately 8,000 to 6,000 B.C.E, including that of the Indus Valley.
Archaeology in India shows that going back further in time does not reveal advanced civilizations with airplanes, but cave dwellings, paintings, and stone tools much like in the rest of the world of the same time period. See: http://en.wikipedia.org/wiki/Cradle_of_civilization
[14] CC Madhya-lila 24.342: “You should recommend the avoidance of mixed Ekadasi and the performance of pure Ekadasi. You should also describe the fault in not observing this. One should be very careful as far as these items are concerned.”
The Padma Purana, Kriya-sagara-sara chapter 14 and Kriya-yoga-sara chapter 22 explain how the papa-purusa (sin personified) is allowed to enter grains on the Ekadasi days. There is, however, no mention of beans or any of the other grain-less and bean-less products added to the list over time.
[15] See Bhoga and Kitchen Standards at http://www.iskcondesiretree.com/page/bhoga-and-kitchen-standards. No scriptural references for this idea have been found so far, only interpretations and conjecture.
[16] SB 8.9.24–26: “Rahu, the demon who causes eclipses of the sun and moon, covered himself with the dress of a demigod and thus entered the assembly of the demigods and drank nectar without being detected by anyone, even by the Supreme Personality of Godhead. The moon and the sun, however, because of permanent animosity toward Rahu, understood the situation. Thus Rahu was detected. The Supreme Personality of Godhead, Hari, using His disc, which was sharp like a razor, at once cut off Rahu’s head. When Rahu’s head was severed from his body, the body, being untouched by the nectar, could not survive. Rahu’s head, however, having been touched by the nectar, became immortal. Thus Lord Brahma accepted Rahu’s head as one of the planets. Since Rahu is an eternal enemy of the moon and the sun, he always tries to attack them on the nights of the full moon and the dark moon.”
SB 4.29.69, purport: “In this connection, the darkness occurring before the full moon, the lunar eclipse, can be explained as being another planet, known as Rahu. According to Vedic astronomy, the Rahu planet, which is not visible, is accepted. Sometimes the Rahu planet is visible in the presence of full moonlight. It then appears that this Rahu planet exists somewhere near the orbit of the moon. The failure of modern moon excursionists may be due to the Rahu planet. In other words, those who are supposed to be going to the moon may actually be going to this invisible planet Rahu. Actually, they are not going to the moon but to the planet Rahu, and after reaching this planet, they come back.”
CC Adi-lila 13.92, purport: “According to the Jyotir-veda, the Rahu planet comes in front of the full moon, and thus a lunar eclipse takes place. It is customary in India that all the followers of the Vedic scriptures bathe in the Ganges or the sea as soon as there is a lunar or solar eclipse.”
[17] Morning Walk, Los Angeles, December 8, 1973: “Svarupa Damodara: Srila Prabhupada, are these astrologers, ah, are, can we believe in them, what they say? Called pseudo-science. Prabhupada: No. Astrology is a science. [break] …that I shall go to the foreign countries and throughout the whole world I will establish so many temples, so many things…”
CC Madhya-lila 20.125, New York, November 27, 1966: “These are sastra, these are astrological calculation, everything perfect.”
Letter to Tamala Krsna, Los Angeles, 21 June, 1970: “So far I am concerned, I cannot say what I was in my previous life, but one great astrologer calculated that I was previously a physician and my life was sinless.”
SB 1.12.29, purport: “There are different branches of knowledge in the Vedas, of which astrology and pathology are two important branches necessary for the common man.”
CC Adi-lila 17.103, purport: “Lord Caitanya Mahaprabhu received him with great respect because he was a qualified brahmaṇa who knew the astrological science perfectly.
CC Madhya-lila 20.330–335, New York, December 23, 1966: “So this astrologer was so accurate. I have got that horoscope. Not here. If some day I shall, then will show. It is clearly written there that ‘This time he will go across the sea.’ Just see. The circumstances became so that I have come. So astrology is so nice.”
[18] Garuda Purana 2.1–s20 details the various types of ghosts.
SB 2.3.23, purport: “When a man dies, he is called dead, but when he again appears in a subtle form not visible to our present vision and yet acts, such a dead body is called a ghost. Ghosts are always very bad elements, always creating a fearful situation for others.”
SB 4.18.18, purport: “Those who are very sinful and attached to their family, house, village or country do not receive a gross body made of material elements but remain in a subtle body, composed of mind, ego and intelligence. Those who live in such subtle bodies are called ghosts.”
SB 4.26.10, purport: “A confused, frustrated man cannot get relief by committing suicide because suicide will simply lead him to take birth in the lower species of life or to remain a ghost, unable to attain a gross material body.”
SB 4.29.61, purport: “Unless the living entity gets another gross body, he will have to continue in a subtle body, or a ghostly body. One becomes a ghost when the subtle body acts without the help of the instrumental gross body.”
SB 4.29.76-77, purport: “Those who are overly attracted to their life situation are forced to remain in a ghostly body and are not allowed to accept another gross body. Even in the body of a ghost, they create disturbances for neighbors and relatives.”
SB 6.12.26, purport: “It appears from the statement of this verse that sometimes there are flying mountains and that their wings are cut by the thunderbolt of Indra.”
SB 5.23.3, purport: “Regarding the great eagles mentioned in this verse, it is understood that there are eagles so big that they can prey on big elephants. They fly so high that they can travel from one planet to another. They start flying in one planet and land in another, and while in flight they lay eggs that hatch into other birds while falling through the air.”
SB 8.11.34, purport: “Indra thought: Formerly, when many mountains flying in the sky with wings would fall to the ground and kill people, I cut their wings with this same thunderbolt.”
BG 1.41–42, London, July 29, 1973: “Sometimes due to sinful activities, too much attachment, a man becomes ghost. Ghost, there is ghosts. Bhuta preta pisaca. Not only this life, demonic life, but after death also, there are ghostly lives. They do not get this gross body.
BG 2.12, Hyderabad, December 12, 1976: “Just like ghost. Ghost is also individual. But because the ghost does not get this material body they are invisible. They create disturbance for want of this body.”
And many, many more references…
[19] Prabhupada in His Own Words – Religious and Cultural Elitism, compiled by Willem Vandenberg, 2010
[20] Perfect Questions, Perfect Answers, Chapter 5: “Srila Prabhupada: Vegetarian is no qualification.”
Letter to Kirtanananda, New York 14 April, 1967: “’Why we cannot eat meat,’ to answer this question the straight reply is that ‘because Krishna does not eat meat.’’ We are concerned with Krishna Consciousness so our eating is dependent on Krishna Consciousness. We cannot eat, cannot do, cannot think, cannot will or can do nothing without Krishna consciousness. By nature one has to eat some weaker living being and therefore animals are eaten by man, vegetables are eaten by animal or the weak is eaten by the strong and therefore one living being is eaten by another stronger living being. But there is a systematic rules and principles for eating and a human being is to eat Krishna Prasadam. If Krishna would have eaten meat, we would have also eaten His meat Prasadam.”
[21] Nectar of Instruction, verse 2: “One’s devotional service is spoiled when he becomes too entangled in the following six activities: (1) eating more than necessary or collecting more funds than required; (2) overendeavoring for mundane things that are very difficult to obtain; (3) talking unnecessarily about mundane subject matters; (4) Practicing the scriptural rules and regulations only for the sake of following them and not for the sake of spiritual advancement, or rejecting the rules and regulations of the scriptures and working independently or whimsically; (5) associating with worldly-minded persons who are not interested in Kṛiṣhṇa consciousness; and (6) being greedy for mundane achievements.”
CC Madhya-lila 19.157, purport: “When one associates with nondevotees, the maddened elephant is set loose.”
[22] See How To Deal With Non-devotee Parents at: http://www.iskcondesiretree.com/page/how-to-deal-with-non-devotee
[23] 26 Second Avenue Temple Notice, November 25, 1966: “All initiated devotees must attend morning and evening classes; Must not be addicted to any kind of intoxicants including coffee, tea and cigarettes; They are forbidden to have illicit sex-connections; Must be strictly vegetarian; Should not extensively mix with non-devotees; Should not eat foodstuff cooked by non-devotees; Should not waste time in idle talks nor engage himself in frivolous sports; Should always chant and sing the Lord’s Holy names.”
Narada Bhakti Sutra 13, purport: “Strictly speaking, if a devotee ignores the regulative principles and acts according to his whims—if, for example, he does not eat krishna-prasadam but eats anywhere and everywhere, such as in restaurants—there is every possibility of his falling down. If he accumulates money without spending it for devotional service, there is every possibility of his falling down. If he applies his energy not in the service of the Lord but in some material activity, there is every possibility of his falling down. If the devotee does not engage himself always in hearing and chanting the topics of Krishna and His activities but instead indulges in idle talk, there is every chance of his falling down. If a neophyte devotee does not follow the orders of the spiritual master and simply officially sticks to the principles, or if he does not strictly follow the principles, there is every possibility of his falling down. To become greedy is another cause of falldown. And to associate with persons who are not in devotional service is the last word in maya’s allurements for causing a devotee to fall down”
[24] Letter to Sachisuta, Montreal, June 17, 1968: “In other words, this science is appreciated by service attitude only. It is never understood by any challenging spirit. One who is submissive and ready to give aural reception of the transcendental message, to him only the transcendence becomes revealed. So the more you become in service attitude for Krishna, Krishna will reveal Himself to you.
Arrival Lecture, Gainesville, July 29, 1971: “I do not pay these boys. Rather, they pay me, and they engage the service. They pay and serve. In the material world, as soon as you stop payment there is no service. Why? Because they, by serving Krishna, they get transcendental pleasure. So the more you engage yourself in the service of the Lord, the more you become enthusiastic. There is no question of becoming tired.”
BG 8.5: “To remember Krishna one should chant the maha-mantra… incessantly, following in the footsteps of Lord Caitanya, being more tolerant than the tree, humbler than the grass and offering all respect to others without requiring respect in return.”
SB 4.6.47, purport: “The Krishna consciousness movement has been started to deliver the envious persons of the world from the clutches of maya, and even though devotees are sometimes put into trouble, they push on the Krishna consciousness movement in all tolerance.”
SB 4.24.67, purport: “The atheists are always prepared to harass a devotee; therefore Caitanya Mahaprabhu suggested that one be very tolerant of these people.”
[25] BG 6.16: “One should not sleep more than six hours daily. One who sleeps more than six hours out of twenty-four is certainly influenced by the mode of ignorance. A person in the mode of ignorance is lazy and prone to sleep a great deal. Such a person cannot perform yoga.”
SB 1.5.35, Vrindavana, August 16, 1974: “Sleep, you require some rest, but don’t sleep twenty-six hours. Not like that. Utmost six hours to eight hours, sufficient for any healthy man. Even the doctor says, if anyone sleeps more than eight hours, he is diseased. He must be weak. Healthy man sleeps at a stretch six hours. That is sufficient.
Conversation with George Harrison, London, July 26, 1976: “Prabhupada: The sastra also, Prahlada Maharaja describes the sleeping is waste of time.”
[26] The average daily morning program in ISKCON temples and ashrams consists of:
1) recital of the 9 verses of the Gurvastakam by Vishvanatha Chakravarti Thakura
2) recital of the maha-mantra for 15 minutes
3) recital of Mangala-charanam verses
4) recital of 2 verses of the Nrsimha Pranama from the Nrsimha Purana
5) recital of stanza 4 of the Dasavatara-stotra by Jayadeva Gosvami
6) recital of Mangala-charanam verses
7) recital of the Tulasi Pranama from the Padma Purana
8) recital of the 5 verses of the Tulasi Kirtan
9) recital of the Tulasi Pradaksina Mantra for about 10 minutes
10) recital of Mangala-charanam verses
11) recital of the Vaisnava Pranam mantra
12) recital of the 10 offenses against the holy name
13) recital of the maha-mantra for 2 hours (ideally the 1,728 mantras making up the daily quota of 16 “rounds” of japa)
14) recital of verses 30 and 32 of the Brahma-samhita
15) recital of the 4 verses of the Guru Vandana by Narottam das Thakur
16) recital of the maha-mantra for 15 minutes
17) a 40 minute lecture on the Bhagavata Purana
18) recital of the 2 verses of the Prasada Sevaya by Bhaktivinoda Thakur
This constitutes a base average of about 1,800 of the exact same mantras repeated every day, in addition to which there are many more for those who follow the cult’s evening program and festival chants and ceremonies.
[27] SB 1.17.38, purport: “Following in the footsteps of Maharaja Pariksit, it is the duty of all executive heads of states to see that the principles of religion, namely austerity, cleanliness, mercy and truthfulness, are established in the state, and that the principles of irreligion, namely pride, illicit female association or prostitution, intoxication and falsity, are checked by all means.”
[28] Letter to Revatinandana Swami, Los Angeles, 9 January, 1974: “Regarding taking snuff, I myself take it sometimes at night because I am working at night on my books, and sometimes I become dizzy. But it is not for you to take. You should not imitate this, neither you work like me at night.”
A Transcendental Diary 2, by Harisauri: “Before leaving Bombay I had sealed several new tins of snuff with hot wax. Prabhupada uses it to gain relief from high blood pressure.”
Room Conversation, Toronto, June 17, 1976: “Prabhupada: Everyone in government service, at least it is to be supposed they are all nasty men. Here also, why not? The other day the custom officer, unnecessary. Unnecessarily. He is opening the snuff box, this box, that box. Unnecessarily. Not a gentleman. It is stated there, ‘snuff,’ and he is bringing knife to open.”
Vrindavana Parker, on VNN, June 18, 1999: “Prabhupada was being given tobacco snuff on a daily basis. I know this also because Manihar brought some back and used to snort it regularly. He even let us try it and told us it was ok because Prabhupada used it. He also reminded us not to talk about it. (When our class was initiated we even bought him a snuff container as part of our guru dakshina.) It is not only addicting but also not known to people in general that Prabhupada was regularly given tobacco snuff.”
Regarding Snuff and Another Pinch of Snuff, by Half-Empty Acamana
[29] Letter to Chaya, Calcutta, 16 February, 1972: “All the children should learn to read and write very nicely, and a little mathematics, so that they will be able to read our books. Cooking, sewing, things like that do not require schooling, they are learned simply by association. There is no question of academic education for either boys or girls—simply a little mathematics and being able to read and write well, that’s all, no universities. Their higher education they will get from our books, and other things they will get from experience, like preaching, SKP, etc. Alongside the regular classes in reading and writing, the other routine programs they should also participate in, like arati, kirtana, preaching, Sankirtana, like that. … A woman’s real business is to look after household affairs, keep everything neat and clean, and if there is sufficient milk supply available, she should always be engaged in churning butter, making yogurt, curd, so many nice varieties, simply from milk. The woman should be cleaning, sewing, like that. So if you simply practice these things yourselves and show examples, they will learn automatically, one doesn’t have to give formal instruction in these matters.”
[30] A History of Ancient and Early Medieval India: From the Stone Age to the 12th Century, by Upinder Singh, 2009
India: A History, by John Keay, 2001
The Yuga Purana: critical edition, by John E. Mitchiner, 2002
Ancient India: In Historical Outline, by D.N. Jha, 2001
Ancient India: New Research, by Upinder Singh and Nayanjot Lahiri, 2010
[31] Vaishnavite Reformers of India, by T. Rajagopala Chariar, 1909
Lord Chaitanya: A Biographical Critique, by Bimal Bihari Majumdar, 1st English edition of 1997 in 3 volumes by K. P. Bagchi
[32] CC Madhya-lila 19.157: “The neophyte devotee must be protected by being surrounded by pure devotees. In this way he will not give the maddened elephant a chance to uproot his bhakti-lata creeper. When one associates with nondevotees, the maddened elephant is set loose. Sri Caitanya Mahaprabhu has said: asat-sanga-tyaga,-ei vaiṣṇava-acara. The first business of a Vaiṣṇava is to give up the company of nondevotees. A so-called mature devotee, however, commits a great offense by giving up the company of pure devotees.”
Nuorodos į kulto išleistų knygų citatas ir kt. (anglų kalba):
SB stands for Srimad-Bhagavatam (Bhagavata Purana), the compilation with translation and commentary by Bhaktivedanta Swami.
BG stands for Bhagavad-Gita, the compilation with translation and commentary by Bhaktivedanta Swami.
CC stands for Caitanya-Caritamrta, the compilation with translation and commentary by Bhaktivedanta Swami.
Straipsnis originalo (anglų) kalba – https://www.academia.edu/21341584/The_Hare_Krishna_Cult_in_a_Nutshell (2014 m. kovo 31 d.)
Daugiau informacijos – http://harekrishnathing.com/sample-page/welcome-to-your-life/
As esu gimusi krisnaitu seimoje. Visa gyvenima buvau ir esu apsupta ju filosofijos, aktyviai domiuosi ir tikrai mane galetumet pavadinti krisnaite „pilnu etatu”. Turbut perskaite si straipsni nepatikesite, bet as skaitau ir ne „krisnaitiskas knygas”, kartais pasiziuriu ir tokius filmus. Megstu keliauti kaip turiste: apkeliavau nemazai Europos ir Azijos, nes man patinka kultura,architektura ir gamta. Mokiausi universitete, diploma apsigyniau 10 balu. Krisnaizmas nesutrukde kas menesi gauti dideles stipendijas ir gauti labai aukstus pazymius tiek baigiant gimmazija, tiek universiteta. Turiu draugu ir krisnaitu, ir ne krisnaitu. Bendrauju su giminem, kurie nera krisnaitai. Miegu po 8 valandas. Esu laimingai istekejus ir auginu vaikuti. Tikrai niekas manes nevercia atiduoti 50% pajamu sventyklai. Nesijauciu esanti „isplautomis smegenimis”, „skraidanti padebesiais” ir pan. Sis straipsnis yra labai tendencingai parasytas. Taip, yra zmoniu, kurie aklai puola,pasineria stacia galva, bet cia gal labiau asmenybes savybes; aukos, ieskancios isgelbetojo,sindromas. As esu praktiska, naudoju „common sense”. Manes niekas neitikins miegoti po kelias valandas per para jei matysiu, kad man sunku. Krisnaitu filosofija vadovaujasi „laikas,vieta,aplinkybe” principu.
Prabhupada, ikurejas, norejo, kad mes taptume „independently thoughtful” ir sugebetume pritaikyti filosofija taip, kad ji padetu dvasiskai tobuleti.
Del tu visu pusdieviu ir mitologijos. Jei nepriimtina, netikekit. Niekas jums nelieps patiketi. Jusu reikalas. Taciau neatmeskit galimybes, kad mes is tiesu labai daug ko nezinom. Pasaulis subtilesnis, jame visko daugiau nei mato musu akys. As vadovaujuosi tuo, kad visada galiu kazka ismokti ir tikrai nesu visazine.
Nu perskaiciau as ta straipsni. And so? Zmogus issake savo nuomone thats it. Taip kaip jam atrodo. Reikia gerbti kitu nuomone . Mano manymu zmogus bijo realybes, bijo prisiimti atsakomybe uz savo veiksmus, pareigos baime …truksta elementariausiu scientific ziniu apie zeme, gyvas butybes etc …. Taip buna zmonems po skiepu :) ….. gauti metalai organizme pradeda reaguoti i siunciamus daznius…. As 30 metu Krishos samoneje ir galiu pasakyti kad manes niekada niekas nevarze. Neteko nei regeti nei girdeti apie nepilnaletes preivarta tekinamas merginas nei bendravimo ribojima. Per ta laikotarpi as baigiau 3 auksuosius, dirbau fashion industry, buvau teisine patareja, dabar turiu savo asmenine praktika ir manes niekas nevarze ir nevarzo. Net papriekaistauti niekas nedriso. Tiesiog zmones neturi savo gyvenimo todel rieklauja is organizacijos, kad jiems duotu gyvenima. Taip, sioje organizacijoje ne viskas yra tobula. Yra intrigu, yra konfilktu, yra istvirkavimo, isdavysciiuu ir t.t. Todel, kad kiekviena organizacija yra visuomenes dalis, salies , pasaulio sistemos reflection. Taciau kas ko iesko tas ta ir randa. Manes niekas dar neapribojo ir niekada neapribos, nei mano laisves nei mano miego valandu nei mano rutinos nei bendravimo. Tai mano pacios pasirinktas kelias.Nieko nekaltinu ir niekam priekaistu neturiu. Toki pati kelia renkasi ir mano suauge vaikai jau turintys savo vaikus ir as jiems nieko nepersu.
Keista, kad zmogus tiek prabuves su Vaisnavais taip nieko ir nesuprato, ir neismoko :-) Linkiu visiems susipazinti su Srila Prabhupada ir jo mokymais, isigilinti ir pabandyti suprasti ir tik tada darytis isvadas. Aisku, nera garantiju, kad suprasti bus lengva, bet, kaip sakoma, kas nores, tas ieskos budu, o kas nenores – tas atkalbu (otmazkiu) … Ir tikiu, kad ne visos organizacijos idealios, juk zmones nera tobuli ir visur pasitaiko „supuvusiu obuoliu”. Manau Prabhupada labai nusimintu, jeigu apie tai suzinotu. Noriu tiket, kad jis sito visko nemato / nejaucia…
Ananda ir Jamila, jūs esate viena asmenybė? Kažkaip panašiai jums sunku lietuviškai išsireikšti, o jei esate skirtingos asmenybės, tai kaip pagal vieną progarmą būtumėte užprogramuotos.
Krišnos sąmonės dalyvių abejingumas tautiškumui, kažkaip sutampa su globalistinėmis tendencijomis.
Žinau daug krisnaitu.Teko pažinoti. Galiu pasakyti tiek. Tie vyresnieji, tai arba užfanatikavę ir taip ir neišlipę iš to per gyvenimą, arba karjeristai manipuliatoriai. O šiaip ten daug tokių kur su mentaliniais sutrikimais, besidžiaugiantys radę prieglobstį, besijaučiantys kažkur pritapę. Dar gauna skaniai pavalgyti. Ten kogero tai vienintelis geras dalykas tai maistas. Nesiginčysiu.